2014/11/09

Jemy Linz: Die Brüher

Odkąd przeprowadziłam się do Linz szukałam jakiejś fajnej knajpy, w której mogłabym spędzić czas z moimi przyjaciółmi czy pójść poczytać książkę w towarzystwie dobrej kawy i domowego ciasta. Niestety nie mogłam znaleźć takiego miejsca i już prawie pogodziłam się z faktem, że jedyną naszą opcją jest McDonald's Cafe. Jednak pewnego dnia podczas przejażdżki na rowerze zobaczyłam to niedawno otwarte miejsce i prawie spadłam z roweru. To było to- kawiarnia idealna, Die Brüher. 









Przed odwiedzeniem tej kawiarni postanowiłam poszukać jakichś informacji na jej temat. Trafiłam na wywiad z właścicielem, Michaelem Holaschke, który okazał się być pasjonatem i znawcą kawy. Musiałam w takim razie odwiedzić to miejsce jak najszybciej.

Na pierwsze odwiedziny kawiarni wybraliśmy idealny dzień. Idealny z dwóch powodów: po pierwsze poranek tego dnia był chłodny i deszczowy, co mogło być więc lepszego niż duży kubek gorącej kawy i pyszne ciastko! Po drugie, tego dnia w Die Brüher serwowali bułeczki cynanomowe, które uwielbiam. Pycha! Więc zjedliśmy nasze bułeczki, szarlotkę (niektórzy z nas nawet dwa kawałki :)) i wypiliśmy pyszną kawę.  
Bułeczki cynamonowe i kawa thai
Szarlotka i capuccino








W kawiarni poznaliśmy uroczą kelnerkę, Adrianę, która jak się okazało już wcześniej pracowała w kawiarni, więc również miała doświadczenie i wiedzę dotyczącą przygotowania kawy. Adriana wyjaśniła nam, że każdy typ kawy wymaga odmiennej procedury, każdy krok różni się w zależności od rodzaju kawy jaki chcemy zaserwować. Również przygotowanie piany mlecznej, kluczowego elementu capuccino czy cafe latte, jest dość skomplikowanym procesem wymagającym uwagi.

Vintage coffee machine



Die Brüher mieli ziarna kawy na miejscu (udowodnione przez unoszący się w lokalu zapach), więc można mieć pewność, że otrzymamy pyszną, aromatyczną kawę. Jeśli nie jesteście wielbicielami kawy nie ma problemu, możecie tam również znaleźć szeroki wybór herbaty i napojów. Muszę tam koniecznie wrócić i spróbować ich imbirowo-cynamonowej lub porzeczkowo-brzoskwiniowej herbaty, na pewno smakują świetnie. Może w przyszłości kawiarnia będzie oferować również świeżo wyciskane soki (również w opcji na wynos)? Ja na pewno bym się skusiła.


Herbata Lov Tea i Kusmi Tea

Die Brüher możecie znaleźć również wiele domowych ciast jak szarlotka czy sernik, ja jadłam tam również domowe bułeczki z kremowym serkiem. Nic jednak nie pokona bułeczek cynamonowych! Mam nadzieję, że w przyszłości menu wzbogaci się również o pozycje śniadaniowe.

Szarlotka


Kawiarnia jest przytulna i ładnie urządzona. Podoba mi się ten minimalistyczny styl, biały bar i meble, interesujące obrazy na ścianach. Również logo, które pojawia się na kubkach i zegarze, uważam za bardzo trafione.






Do Die Brüher można spokojnie wybrać się również samemu, są tam książki i gazety (mam nadzieję, że kolekcja książek będzie rosła z czasem, niektóre z nich bardzo mi się podobały). Można również porozmawiać z bardzo sympatyczną obsługą :)








Cóż mogę powiedzieć, Die Brüher uwielbia kawę a ja uwielbiam Die Brüher! To miejsce zostało stworzone przez ludzi z pasją, którzy włożyli w nie wiele serca. Więc jeśli szukasz przytulnego miejsca z fajną atmosferą i chcesz uciec od listopadowych szarug, koniecznie odwiedź Die Brüher (ale zrób to jak najszybciej dopóki wciąż mają te świetne bułeczki cynamonowe!).

Die Brüher, Hauptstraße 4, Linz, Austria
Godziny otwarcia: Poniedziałek-sobota od 9:00 do 19:00

No comments:

Post a Comment